Ja aeg tutvuda Lindaga 😉

(Blogi tegime inglise keeles avalikuks 18.12.2019)

Ciao! Olen Linda Tetsmann, 27-aastane (sĂŒndinud 1992) aerutamise harrastaja. Kasvasin ĂŒles VĂ€ndras (asub PĂ€rnumaal) ja 2012. aastal kolisin Tallinnasse, kus alustasin Tallinna Ülikoolis rekreatsiooni erialal Ă”pinguid. Mis ma oskan öelda, tĂ€nu sellele eluperioodile alustasin aerutamisega. Varem tegelesin ĂŒheksa aastat ratsutamisega ja tĂ€nu oma perele olen aktiivsest eluviisist rÔÔmu tundnud juba oma elu algusest peale 😊

Kuidas tÀpsemalt aerutamine minu ellu jÔudis?

Minu ĂŒlikooli Ă”ppejĂ”ud Mart Reimann kĂŒsis 2014. aasta alguses: “kes tahaks osa vĂ”tta aerutamisvĂ”istlusest, VĂ”handu maraton 100 km”. Juhtides tĂ€helepanu sellele, et ĂŒkski K2WOM (naiste tandem-sĂŒst) meie osakonnast (sel ajal: Tallinna Ülikooli Tervise- ja Sporditeaduste Instituut) pole finiĆĄini jĂ”udnud. Mulle ja mu kallile kursusekaaslasele, sĂ”brale Hannale oli tĂ”eline soov aerutada stardijoonest finiĆĄini meie osakonna esimeste naistena. Selle vĂ€ljakutse vastuvĂ”tmise hetkel ei olnud meil tegelikult selget pilti, mida aerutamine endast tĂ€psemalt kujutab, kuna meil polnud kogemusi. Kuid vĂ”tsime vĂ€ljakutse vastu!

Nii istusime 22. mĂ€rtsil 2014 esimest korda elus sĂŒstas ja aerutasime mĂ”ned kilomeetrid JĂ€gala jĂ”el. Mart jagas meile ja teistele infot, kuidas aeru hoida ja kui oluline on kasutada oma keha, mitte ainult kĂ€si. Hmm ... tĂ”husama aerutamistehnika valdamine vĂ”ttis veidi kauem aega (aastaid) (mainides, et see on jĂ€tkuv protsess). Vahetult enne esimest VĂ”handu maratoni Ă”nnestus meil neli-viis korda aerutamas kĂ€ia.

22.03.2014 JĂ€gala jĂ”el, koos Hanna Riive´ga

Me aerutasime Hannaga K2WOM klassis VĂ”handu maratonil 100 km 2014. Aastal (meie klassis 4. koht, aeg: 13:41) ja 2015 (meie klassis 2. koht, aeg: 11:00). Õppides 2014. aasta lĂ”pus ja 2015. aasta alguses Prahas, olin otsustanud, et tulen VĂ”handu maratoniks tagasi Eestisse ja nii see juhtus. VĂ”handu maratonist sai minu aasta lemmik spordiĂŒritus! Vaadake lisateavet siit, kui te pole VĂ”handust veel kuulnud: https://www.vohandumaraton.ee/

Ajad Prahas…. jah, see oli eluperiood! Siin tervitused grupile NO-KETCHUP ja kĂ”igile kaasĂ”pilastele, kellega koos lĂ”ime hĂ€mmastavaid mĂ€lestusi! Selle aja jooksul oli mul imeline vĂ”imalus tegeleda spordiga (sh ujumine, ronimine, karate) ja ka aerutamine. Mul oli isegi vĂ”imalus proovida kĂ€restikus aerutamist ja kogeda ka sĂŒsta ekspeditsiooni Korsika saare ĂŒmbruses.

Enne kĂ€restiku aerutamise kursust Trojas, HlavnĂ­ Město Praha (2015): pildistatud minu Kanada sĂ”bra Eric Swintoni poolt.

Aerutamise ekspeditsioon, Korsika (2015)

Samadel aastatel (2014 ja 2015) osalesime mÔlemad (mina ja Hanna) Lahemaa maratonil, 24 km (Eesti mereaerutamise meistrivÔistlused). Hanna sai mÔlemal aastal K1WOM-klassi meistriks ja mina olin 2014. aastal Margot Saharoviga K2WOM-klassis teine ja 2015. aastal K1WOM-klassis teine.

2016 asusin vĂ”istlema ĂŒhese sĂŒstaga (K1WOM klass), kuna Hanna ei saanud sel aastal VĂ”handule tulla. Minu jaoks oli tegu vĂ€ga olulise vĂ”istlusega (VM, 23.04.2016). TĂ€nu sellele vĂ”istluse korrale sai aerutamisest minu jaoks elustiil. VĂ”in öelda, et see juhtus tĂ€nu Ahti Reinupile, kellega oli mul hĂ€mmastav vĂ”imalus aerutada kĂŒlg kĂŒlje kĂ”rval VĂ”handul. Ta oli mind motiveerimas, kui ilm lĂ€ks ĂŒsna halvaks (tuuline ja lörts hakkas sadama) ja tundsin end vĂ€sinuna. LĂ”puks saavutasin oma klassis 2. koha (aeg: 11:20). Samal aastal kutsus Ahti mind teistele aerutamisega seotud ĂŒritustele.

2017. aastal Ă€rgitas Eric Hints (kolleeg ja 360 kraadi, kus ma sel ajal töötasin, ĂŒks omanikke) minu peas visiooni, et vĂ”iksin oma klassis VĂ”handu maratoni vĂ”ita. Samal aastal varustasid Ahti Reinup ja EastPole Kayaks mind parema ja kiirema sĂŒstaga. Hooaja esimeses pooles (kevadel) aerutasin ma WK540-ga (tootja World of Kayaks, Eesti). Hakkasin osa vĂ”tma ka teistest Ă€gedatest aerutamismaratonidest, nĂ€iteks TĂŒri-Tori Kiirlaskumine (https://www.tyritori.ee/). TĂŒri-Tori kiirlaskumisest sai oluline ettevalmistav vĂ”istlus VĂ”handu maratoni jaoks. SĂ”itsin 47 km distantsi ja sain K1WOM klassis 1. koha (aeg: 4:47). NĂ€dal hiljem lĂ€ks VĂ”handu maraton 100 km suurepĂ€raselt! See oli esimene kord, kui vĂ”itsin selle suure spordisĂŒndmuse K1WOM klassis (aeg: 11:09). Tunne oli fantastiline!

Samal aastal, sĂŒgisel tĂ”i Ahti mulle Lahemaa maratoni jaoks uhiuue sĂŒsta WK525 (tootja World of Kayaks, Eesti). VĂ€ljakutset esitavad tingimused selle pĂ€eva jooksul andsid mulle merel vĂ€ga hea kogemuse (rĂ”hutamaks, et ma ei pea end kogenud meresĂ”itjaks). SeejĂ€rel lĂ€ksin esimest korda vĂ€lismaale, LĂ€tti, Gaujas bāziens 70 km maratonile (mis oli ĂŒhtlaselt viimane 2017. aasta vĂ”istlus). Tol korral aerutasin koos Olden Jentsoniga kĂ”rvuti ja sai K1WOM klassis 1. koha (aeg: 5:22). Tegemist oli minu jaoks vaimse sĂ”iduga, kuna tajusin konkurendi Ilze Balode survet, kes oli mu selja taga ja pidevalt vĂ€ga lĂ€hedal. TĂ€nu Oldenile Ă”ppisin sellel vĂ”istlusel jĂ”evoolu lugema.

Gaujas bāziens, LÀti (2017)

2018. aasta sarnanes 2017. aastaga vĂ”istluste osas, kus ma osalesin. Erinevusena toon vĂ€lja, et alates 2018. aastast hakkasin sihilikult keskenduma ettevalmistustele, kuna minu jaoks oli oluline, et mul oleks hea tunne, hoiaksin vĂ”imalust taaskord oma vĂ”istlusklassi vĂ”idu saavutamiseks teha parim tulemus oma lemmikul spordiĂŒritussel. Loodan, et on meeles, et selleks on VĂ”handu maraton. (Soovin tuua VĂ”handu maratoni kogemused lĂ€bi aastate ĂŒhes uues blogi postituses). Siinkohal tahan mainida veel ĂŒhte vĂ€ga olulist isikut, Urmas Varmi, tĂ€nu kellele on minu aerutamistehnika muutunud paremaks ja olen erinevate vĂ”istluste ajal paremate tulemusteni jĂ”udnud. Ta hakkas mind ettevalmistustega abistama 2018. aasta veebruaris. Ja sel aastal tegin VĂ”handu maratonil oma parima tulemuse. See oli teine ​​aasta, kui vĂ”tsin K1WOM klassis 1. koha, ajaga: 9:58 ja olin ĂŒldarvestuses 55. kohal (832 paatkonnast). Alustasin ka sprindi sĂŒstaga aerutamist ja Urmase juhendamisel aerutamistehnika arendamist. Mul oli selle aasta jooksul rohkem aerutamistunde kui eelmistel.

2019. aasta on mĂ€rkimisvÀÀrne sĂŒndmuste poolest, mis toimuma said. World of Kayaks tuli n.ö. minu selja taha. Hakkasin vĂ”istlema “WK 595 Marathon” ksĂŒstaga. Sel aastal oli kolmas kord, kui vĂ”tsin 1. koha TĂŒri-Tori kiirlaskumisel (47 km), 1. koha VĂ”handu maratonil (100 km), olles toetatud suurimast tugimeeskonnast “LTeam”. Kaks nĂ€dalat pĂ€rast VĂ”handut lĂ€ksime LĂ€tti, Gauja XXL tiimi sĂ”idule (madala veetaseme tĂ”ttu oli distantsiks 380 km, 420 km asemel), kui esimene naiste vĂ”istkond vĂ”istluse ajaloos. World of Kayaks vĂ”istkond: Linda, Anette, Merike, Eve, Annabel ja Tiina. Aeg, mil me Anette ja Evega ĂŒhes autos LĂ€tti sĂ”itsime, tĂ”usis teemasse Yukon River Quest vĂ”istlus Kanadas. Selle teemaga saate tutvuda jĂ€rgmises blogipostituses ja samuti anname ĂŒlevaate erinevatest vĂ”istlustest, kus me koos Anettega osaleme 😉

VÔhandu maraton 2019 (Pildistas: Anette isa)

VÔhandu maraton 2019 finiƥ (pildistas: Egert Kamenik)

Anette: „Enne isiklikult tuttavaks saamist Lindaga ja pĂ€rast mĂ”nda ĂŒhise ettevĂ”tmise lĂ€bimist, olen ma ikka ja jĂ€lle vĂ€ga ĂŒllatunud tema ettevĂ”tmiste korralduslikust kĂŒljest, valmisolekust tegutseda, proovides kaasata ja pakkuda positiivseid emotsioone nii paljudele inimestele kui vĂ”imalik. Lindaga vĂ”in olla kindel, et intrigeerivad ideed ei jÀÀ ainult ideedeks, vaid muutuvad unustamatuteks mĂ€lestusteks. “


Comments

Popular posts from this blog

Aeg tutvuda Anettega 😉

„What's coming, is coming ... but in full" - VĂ”handu Marathon 2020